image/svg+xml

Groepsfoto Tram

Omschrijving:Medewerkers van de Dedemsvaartsche Stoomtramweg Maatschappij voor de in 1906 aangeschafte locomotief "Dedemsvaart no. 27". Vanaf 1886 tot 1905 liep locomotief "Dedemsvaart no. 4". De fabrikant was Bakker en Reub te Breda. De locomotief woog 8600 kg. Liggend v.l.n.r: J. Klos, Th. Bouwknegt, R. Dekker, J. Siegers en H. Padberg (allen werkplaats). Geknield v.l.n.r: Hofman (werkplaats) en J. de Jonge (besteller). Staand v.l.n.r: J. van Spijker (conducteur), P. Rumph (besteller), A. Klinge (stationschef), K. Jonker (werkplaats), Joh. Bouwknecht (werkplaats), H. Reurink (machinist) en H. Hofsink (machinist). Bron: Avereest en de Avereesters in oude ansichten. Deze foto is geplatst bij het artikel: "De Dedemsvaartsche Stoomtramweg-Maatschappij" van A.E. van Bergen en G.H. Varwijk in HVA 1985 no. 1.
Trefwoord:Groepsfoto
Datum:1914
Datum onzeker:Nee
Uitgever:Historische Vereniging Avereest
Identifier:NL-DdvHVA_HVA-09106
Bron:Beeldbank Historische Vereniging Avereest
Locaties:Dedemsvaart
Collectie:Beeldbank Historische Vereniging Avereest

Er zijn nog geen reacties op dit item

Plaats een reactie

Velden met een zijn verplichte velden.