image/svg+xml

Boerderij De Voorzorg

Omschrijving:De boerderij werd rond 1870 gebouwd in opdracht van ds. G. de Koning (predikant van Oud Avereest) ten behoeve van diens zoon Alexander. Deze was gehuwd met Roelofje Schiphorst Haalweide. Alexander nam de boerderij van zijn vader over. Dochter Aleida huwde in 1894 met Hendrik Burgmans en deze werd de eigenaar van de boerderij. Na diens overlijden in 1940 erfden zijn kinderen de boerderij. Het werd vervolgens verpacht en wel in 1939 aan de familie Visser. Deze verliet de boerderij in 1959. De boerderij werd toen verkocht aan Derk Jan Klunder, die het ging bewonen. Opvolger op het bedrijf werd zoon Gerrit Jan Klunder. Na het overlijden van Gerrit Jan in 1982 werd zijn echtgenote Jentje Lubbinge eigenares. Thans wordt de boerderij bewoond door de zonen van Gerrit Jan Klunder en Jentje Lubbinge. ( deze boerderij heeft de bijnaam "Dallas") bron: Monumenten in de Gemeente Hardenberg.
Trefwoord:Boerderij
Datum:1995
Datum onzeker:Nee
Uitgever:Historische Vereniging Avereest
Auteur:Wim Wind
Identifier:NL-DdvHVA_HVA-06087
Bron:Beeldbank Historische Vereniging Avereest
Locaties:Balkbrug, Zwolseweg 217
Collectie:Beeldbank Historische Vereniging Avereest

Er zijn nog geen reacties op dit item

Plaats een reactie

Velden met een zijn verplichte velden.